Saturday, October 18, 2008

Terima KASIH,kerna SABOTAJ!(tragedi kota kasih!)

aku tahu,kaulah penyerang berani mati yang telah khianat pada kota kasih. Kau merancang lama dengan pihak musuh. Mencari kelemahan pada tiap teknologi zahir yang aku hasilkan. Kau hasilkan nuklear pra sangka antara kita. Untuk mereka percaya kau benar dengan menghalal kan cara. Kau dan pihak musuh menyelinap masuk ke kota itu. Membuat terowong yang kau namakan D.U.S.T.A untuk sampai ke pintu utama. Kau analisis data dan memahami format perang yang aku miliki. Setelah hampir 60 hari dan 1440 jam aku menghidu misi itu. Aku dalam diam menghantar penyiasat untuk mencuri fail utama pelan induk kau yang hampir berjaya.
Hari penentuan tiba. Aku datang dan membentang kan segala yang benar dengan fakta yang tidak sempat kau godam. Kau kaget, misi yang hampir 75% selesai terbantut dan kau kecam pada aku untuk meletupkan diri…aku senyum kerna aku tahu,kaulah penyerang berani mati yang telah khianat pada kota kasih, Cuma aku sangsi..mana pihak musuh ketika hari pembentangan itu?sampaikan salam emansipasi pada dia,terima kasih kerna sabotaj!

OPERA yang hilang watak utama

Magis!, heroin itu hilang tiba-tiba. Seluruh dewan gempar, bagaimana pada turutan klimaks cerita, si heroin lesap di pentas utama. Mereka yang ada tergamam. Antara terpesona dan merasa tertipu kerna tiket yang di bayar mahal sekali. Mereka datang untuk heroin itu, bukan memahami jalan cerita yang patut difikirkan secara waras. Si hero cuba berdalih. Seakan apa yang terjadi dirancang awalnya,” ini unsur kekaguman agaknya..” bisik seorang penonton yang hadir menganggu deria dengar penonton yang hadir.

….si hero tetap meneruskan plot cerita tanpa heroin nya,namun yang menjadi tanda tanya,apakah subplot yang akan ada dan bagaimana pula si hero mahu mengakhirkan cerita nya. TANDA TANYA

1 comment:

Anonymous said...

moon...aku suka yang nie