Saturday, November 20, 2010

berbisik...jangan gusar ya

aku tahu,setiap keputusan yang telah terlaku ini pada mulanya punya risiko yang sepertinya aku hadap sekarang ini,namun,ini hidup bukan,tidak akan thrill jika kita hanya melihat dari satu sudut keputusan yang biasa-biasa cuma,perlu ada sedikit yang terlari dari apa yang biasa dan ya,aku telah melakukan dan percaya Allah sengaja menghantar dia untuk aku jaga menjadi sebahagian dari diri aku yang aku tahu biasa cuma,yang aku dapati,tiap yang ada kini terlengkapi dan kami tersenyum lucu setiap kali dia berbicara yang dia terlalu tua untuk semua ini.aku cuma cakap...'kita tidak tahu bila kita akan mati bukan?',jadi jangan soalkan itu. kata bonda,'ya,kalau dia untuk kamu,teruskan saja...'
cuma,waktu ini yang kami sedar tahu belum mampu untuk mengizinkan segalanya terjadi seperti yang dirancang,belum lagi,dan bukan aku sengaja untuk letakkan harapan yang berkata,ya,tunggu aku,tunggu dulu,akan datang,percayalah. hanya itu,yang termampu untuk aku sebut ketika ini,tidak lebih dari itu,dan sekali lagi,ini bukan HARAPAN ya,ini DOA,amin kan,jangan gusar,INSYAALLAH,tiap yang terlaku punya alasan yang tersendiri sang oktober!

No comments: